sommaren är kort.

Ja, nu börjar det faktiskt kännas som höst! Även fast dagarna fortfarande är hyfsat varma så kan man se att löven faktiskt har börjat falla till marken. Tråkigt! Känns inte riktigt som man fått någon riktig sommar än, bara lite strödagar med sol. Men iofs, vad gör det när jag fått en helt fantastisk dotter?
Denna sommaren kommer trots de dåliga vädret vara en av de bästa någonsin! Sammy och jag har ju genomgått nått som gett oss något vackert som vi förevigt kommer att minnas.
Idag är vår lilla Wilma 8 veckor gammal, och på måndag den 27 är hon 2 månader. Det är sjukt vad tiden tickar på alltså! Hon har ju växt så himla fort..
Ibland när jag sitter och tittar på henne (som jag gör säkert 1000 gånger per dag) så kan jag undra.. hur har jag någonsin kunnat leva utan henne? Hon har ju liksom ALLTID funnits här.
Jag minns knappt hur livet innan henne var. Vem var jag då? Festa, skola.. att bo hos mamma? Konstigt. Den tiden känns så himla långt borta även om de liksom bara var 1 år sedan.
- Jag är så himla lycklig att vi skaffade Wilma. Hon har gett mitt liv en mening. Hon var min mening i livet, och Sammy såklart hihi.

Hur som helst. Dagarna rullar på och mammaledigheten känns suverän. Min dotter är så himla lättsam att åka iväg med vilket gör att jag är ute och vandrar mycket, åker till stan och fönstershoppar, träffar vänner osv! Känns skönt. Jag trodde att man skulle bli så fast hemma när man fick barn men icke. Helt underbart!
Idag gick jag en sväng till jobbet och pratade med min chef. Ska börja extrajobba lite på helgerna är det tänkt! Sammy är ju ledig och lillan tar ju flaska och ersättning nu så det är ju en chans för dem att få lite egentid, medans morsan drar in lite kulor hiihii.
Nu gäller detta nått enstaka tillfälle (att jobba alltså). Vill ju vara hemma med sessan så länge som möjligt. Menmen.
 
Vad ska man mer skriva om. Jag är ju inte bäst på att skriva haha.
Hm.. Jo, imån kommer Åsa och Emma över på kaffe på morgonkvisten, om det är dåligt väder, annars blir de en långpromenad för att röra på hullet som ska bort. Har liksom stått still med vikten ett tag! ICKE bra.
Sen på eftermiddagen kommer min kära skåning upp till götet med sin pojkvän! Åh, som jag saknat min Elin.
Så de blir väl en fika på stan och presentera lilla Wilma för henne!
Så sjukt att vi förra sommaren skiljdes åt jag och Elin, sen blev jag gravid (och hon har aldrig sett mig som gravid) och helt plötsligt ska hon träffa Wilma haha. Chock.
Nu ska jag natta lillan sen ska älsklingen och jag krypa ner i sängen å sova vi med.

Ha de gott sålänge. Love
 


Kommentarer
Camilla

Skönt att kunna hoppa in och jobba någon gång ibland, hålla kunskaperna uppe :D

2012-08-23 @ 08:42:30
maarit

Så fin LITEN prinsessa <3 skulle kunna titta på henne jämt.

2012-08-23 @ 09:07:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0