kärlek

Idag sov jag ut ordentligt. Vaknade klockan 12 och jobbet började två. Är så sjukt trött nu för tiden! Undrar vad det kan bero på? Hähä. Jag har ju jobbat rätt intensivt de senaste veckorna och med tanke på vad som sker just nu är det inte konstigt att man är dödstrött, eller?
Saker och ting har börjat ordna sig väldigt bra, har fått ett vikariat tills 15 Januari, och det är något jag verkligen har behövt nu, och på lördag ska jag flytta mina saker till lägenheten. Det blir till att inhandla lite smått och gott från systemet som jag kan bjuda mina trogna vänner på under flytten.

Nåja. Idag fick jag en helt underbar känsla i kroppen. Det var kärlekspar överallt som såg så lyckliga ut, då slog det mig verkligen vad jag har det fantastiskt bra ihop med min älskade Sammy. Ibland blir det som en blixt slår ner och alla känslor exploderar, jag är så oerhört kär och så oerhört lycklig! Sen att se vilken resa som jag och sammy påbörjar nu är sjukt häftigt. Jag är så nöjd med mitt liv och så lycklig att just jag fick träffa min fina  pojkvän.

Nu är jag precis hemkommen från jobbet, ska fråga älskling om han vill fortsätta titta på the walking dead, innan jag kryper till kojs. Jobbar en dagtur imorgon vilket resulterar en mycket tidig kväll. Sen efter det blir det en tripp till lägenheten för att se om de blivit klart än med tapetseringen och om golvläggaren påbörjat sitt arbete. Dessutom hämta en nagelfil, för nu måste jag fila ner mina akrylnaglar, det går inte att jobba inom vården med den skiten. Fick ett infall att göra akrylnaglar en dag när jag kände mig okvinnligt och sliten, men visste redan då att jag skulle få panik efter ett tag. Samt att som undersköterska ska man vara väl medveten om att långa naglar ej är tilllåtna.

Jaja, nu är det sluttjötat för idag. Godnatt





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0