Dagen jag blev gravid

Hej igen. Ska berätta kort om dagen innan jag kommer till det jag vill prata om.. Hur som helst, isabelle och hennes kompis kom hit för att fixa naglarna vid klockan 13.00 och sen när de vart gjort åkte jag mer mor till ica för att handla lite mat, efter det kom josefine hit och jag gjorde hennes naglar! Nu har jag tilllagat min tacos och har bäddat ner mig i soffan och tittar på vänner! Och nu till det jag ska skriva kort om. Har fått en del frågor ang min graviditet och folk kan ju prata olika till olika personer om mig och min graviditet. Mitt och sammys barn var inte planerat men absolut inte Oönskat. Vi har omfamnat denna graviditet och vi känner enorm kärlek till den, vi är mycket glada över vårt gemensama beslut att behålla denna lilla krabat som inte låter mig sova ordentligt och som gör att jag vill kissa var 5e minut. Men jag älskar det. Tänk att jag ska ha barn med en kille jag älskar så mkt att de inte kan beskrivas i ord, att vi ska bli föräldrar han och jag? Undrar om man förstår det innan lillen kommer ut. Sammy och jag var på det riktiga ultraljudet i torsdags den 12 januari och jag kan bara inte förstå att det är i MIN mage det ligger en 20 cm stor BEBIS som är av mitt och sammys kött och blod. En liten sak vi skapat ihop och som vi längtar efter något så enormt!? Det är skitkonstigt. Vi fick med oss 4 fantastiska bilder hem. Det som fick mig att bli tårögd var när vi fick se den lilles fot, 5 tår och en perfekt liten fot. Fantastiskt! Men under de 4 veckor jag gick runt och tänkte på vad jag ville med livet, ja de var inte lätt. Men att äntligen bestämma sig var underbart. Folk som påstår att livet är slut när man får barn i min ålder har fel, för mig är detta början på den mest fantastiska resa någonsin, och jag ska tillsammans med sammy uppleva den! God natt.


Kommentarer
Hanna

Åh, ni kommer att få en helt annan livskvalité som ingen utan barn kan förstå! så dom som säger att livet är slut när man får barn vet inte vad dom pratar om., Plötsligt så är ju ERAT BARN det som livet handlar om! Ni kommer att bli som mest fantastiska föräldrarna och jag är så himla glad över att få bli faster !

2012-01-17 @ 19:00:09
URL: http://exla.blogg.se/
Mia S

hej! första gången jag är inne på din blogg faktisk - shame on me! :P

men nu lovar jag att följa den, vill ju veta hur det går för er och barnet, gud vad roligt. är så glad för din skull! och du... man fattar det ännu inte riktigt fast man har barnet i sin famn, overkligt! :D

längtar tills sommaren..!

2012-01-19 @ 13:19:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0